وبلاگicon
مهر 94 - شگفتی های قرآن کریم ...
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شگفتی های قرآن کریم ...


 

وقتی که انسان در نمازش مقابل خداوند می ایستد و قلب خود را متوجه خالقش می کند و بهشت، جهنم و حوادث روز قیامت و معانی آنچه می خواند را تصور می کند و در آیاتی که می خواند می اندیشد، این نماز، عبادت و موجب شفای اوست؛ زیرا مغز در خلال تلاوت قرآن در نماز، حجم زیادی از اطلاعات و دستورات قرآنی دریافت می کند و این دستورات به مثابهء بارگیری مجدد و برنامه ریزی و اصلاح سلولهایی است که کار نمی کنند. خداوند متعال می فرماید:(وَأَقِیمُوا الصَّلَاةَ وَآَتُوا الزَّکَاةَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ) [النور: 56].

(و نماز را بر پا دارید و زکات را بپردازید و پیامبر را اطاعت کنید، تا مورد رحمت خداوند قرار گیرید.)

 

 

www.kaheel7.com/fa

 

 

 




      



کتاب جدیدی که به تازگی از محقق  "نیوبرگ" از دانشگاه پنسیلوانیا در ایالات متحده منتشر شده است، در یافته است که ایمان به خداوند برای احساس امنیت و بهبود وضعیت و کار مغز بسیار مهم است و نیز ایمان تغییراتی دائمی در شیوهء کار مغز ایجاد می کند که بیماری آلزایمر را به تاخیر می اندازد و به انسان کمک می کند  تا برای زندگی بهتر با محیطش سازگار شود. ایمان با بیماری خرفتی (ضعیف العقل شدن به واسطهء پیری)  که حاصل مرگ ناگهانی  تعداد زیادی  از سلولهای  مغزی است مبارزه می کند، همچنانکه  بیماری پارکینسون را درمان می کند. سبحان الله. خداوند با واجب کردن نماز بر ما، یک درمان رایگان به ما بخشیده است...خداوند متعال می فرماید:(حَافِظُوا عَلَى الصَّلَوَاتِ وَالصَّلَاةِ الْوُسْطَى وَقُومُوا لِلَّهِ قَانِتِینَ) [البقرة: 238].

(بر همهء نمازها، به ویژه نماز میانه (ظهر) محافظت کنید و فروتنانه برای خدا قیام کنید.)




      


 

خُلِقَ الْإِنسَانُ مِنْ عَجَلٍ سَأُرِیکُمْ آیَاتِی فَلَا تَسْتَعْجِلُونِ(انبیا 37) «انـسان از عجل  آفریده شده است آیات خود را "درآینده" به شما نشان خواهم داد. بنابـر ایـن بی تابی نکنید» انبیا 37.


دکتر فرانسیس کولینز یکی از بزرگترین متخصصان ژنتیک در دنیا که هشت سال قبل به همراه Craig Venter توانسته بود رمزهای DNA را کشف کند به وجود خدا ایمان آورد!
کولینز 56 ساله در مصاحبه با تایمز گفت: سی سال آته ئیست بودم. اما اکنون به وجود خدا اعتقاد دارم.
وی افزود: در مورد وجود خدا یک زیرساخت واقعی وجود دارد و علم انسان را به خدا نزدیکتر هم می کند.

این دانشمند مشهور آمریکایی با ذکر اینکه به معجزات و فرشتگان اعتقاد دارد افزود: " هنگامی که در آزمایشگاه مشغول کار بودم خدا را حس می کردم. قطعا قدرتی بالاتر از ما هست و من به آن اعتقاد دارم. کشف رمز دی.ان. آ مرا به خدا اندکی نزدیکتر کرد. بارها دیده ام بیمارانی را که از درمان درمانده اند. علم از علاج آنها قطع امید کرده بود. اما دیدم که آنها به صورت معجزه وار به زندگی برگشته اند. این کار خداست.

به نقل از روزنامه وطن دکتر کولینز که اعتقاد دارد کشف رمز ژن باعث اعطای یک فرصت به وی برای شناخت خدا بوده است اضافه کرد: " هنگامی که به یک کشف مهم می رسید لحظات زیبایی را تجربه می کنید. چرا که درباره آن موضوع تحقیق کرده و به آن رسیده اید. چیزی که من کشف کرده بودم طوری بود که تا بحال هیچ انسانی آنرا کشف نکرده بود.در حالی که خدا هر زمان آنرا می داند!"

دو محقق معروف با کشف رمز DNA علم را وارد گستره وسیعتری کردند. اهمیت این اکتشاف به حدی بود که بیل کلینتون و تونی بلر به طور همزمان آنرا به تمام دنیا اعلام کرده بودند


از نظر علمی :

 DNA ها یا دئوکسی‌ریبونوکلئیک‌اسید  واحد هایی در مرکز هر سلول هستندکه حاوی اطلاعات ژنتیکی سلول ها هستند و در مرکز سلول ها وجود دارند و سلول با

استفاده از اطلاعات DNA  به ادامه فعالیت های خود می پرزد.

هاساختار پروتئینی دارند و حاوی ژن ها هستنداز لحاظ شیمیایی نیز DNA  پلی مریطولانی با واحد هایی نوکلئوتیدی است و با اتصال ستون هایی از فسفات تشکیل شده است.
یک مولکول DNA  ممکن است از میلیون هانوکلئوتید تشکیل شده باشد.و مانند نردبان پیچ خورده ای است که به وسیله بازها به هم متصل شده است.


ساختار DNA  توسط فرانسیس کریک و جیمزواتسون در سال 1953 کشف شد و این دو در سال 1962 به خاطر این کشف موفق به دریافتجایزه نوبل شدند.

از دیدگاه قرآن :

سلول بدون DNA هیچ عملکردی ندارد و عملا مرده است در سوره انبیا آیه 37 به این موضوع اشاره شده است:

خُلِقَ الْإِنسَانُ مِنْ عَجَلٍ سَأُرِیکُمْ آیَاتِی فَلَا تَسْتَعْجِلُونِ ?37? (انبیا 37)

«انـسان از  عَـجَـل  آفریده شده است. آیات خود را "درآینده" به شما نشان خواهم داد. بنابـر ایـن بیتابی نکنید».

نکات آیه

1. انسان در آینده خواهد دید که از چه آفریده شده است

این که خداوند می گوید: «آیاتم را به شما نشان خواهم داد» به این معنی است که انسان روزی خواهد دید (یعنی با چشم خواهد دید) که از چه یا چگونه آفریده شده است. و این چیزی است که امروزه تحقق یافته است. امروزه انسان با کمک میکروسکوپ می‌بیند که سلول ها از چه و چگونه آفریده می شوند و چگونه زندگی می کنند.

2. انسان از عَجَل آفریده شده


واژه «عَجَل» به معنی اسمی و وصفی در اصل به معنی: «شتاب و شتاب‌دهی» است. بعد در معنی دوم خود به طور ضمنی و تلویحی به یک سری از
مواردی ‌که به نوعی و به نحوی کار را شتاب می بخشند اطلاق شده است. مانند:
«گل و لای بد بو (که اشاره ضمنی بوده به: «با شتاب و زودتر رد شدن» از محل مزبور)ــ برآمدگی کنار درخت خرما که با آن بالا می روند ــ دولاب ــ چرخ چاه ــ چوب های به هم پیوسته رخت‌آویزــ چوب سر چاه ــ چرخ ــ زنجیرــ پله ــ بسته طناب مرتب جمع شده».

هر سلولی مولکول های DNA در بردارد. DNA (مخفف desoxyribonucleicacid) ماده شیمیایی است که ژن را تشکیل می دهند. ژن ها اطلاعات توارثی را در بردارند و هویت های جدید را می آفرینند و آفرینش پدیده را هدایت می کنند. این مولکول شیمیایی موسوم به DNA از دوتا زنجیر درست شده که به وسیلة بازها به هم مرتبط می شوند، طوری ‌که دو مارپیچ شکل می گیرد. تصور و رسمی که انسان از آن ها دارد در 3 مورد مانند عجل می مانند. یکی در «زنجیرواری» آن ها، دیگری در «پله واری» آن ها، و سومی این که مانند «بسته طناب منظم چیده شده» می مانند».





 

 




      


 


تأثیر «بسم‌الله‌الرحمن الرحیم» بر آب زمزم در ژاپن بررسی شد

 مرکز پژوهشی «هادو» توکیو در تحقیقی جامع با استفاده از فن‌آوری نانو، تأثیر تلاوت آیه «بسم‌الله‌الرحمن الرحیم» بر آب زمزم را مورد بررسی‌ قرارداد.
ماسارو ایموتو، رئیس مرکز پژوهشی«هادو» توکیو با بیان این‌که در این تحقیق به نتایج ارزنده و عجیبی دست‌یافته‌اند، گفت: تلاوت آیه «بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم» تأثیر عجیبی بر روی بلورهای آب زمزم دارد به طوری که هنگام تلاوت این آیه مبارک حباب‌های زیبایی بر روی آب تشکیل‌می‌شود.

این پژوهشگر ژاپنی تصریح‌کرد: از بزرگ‌ترین تجاربی که در نتیجه آزمایش بر روی آب زمزم به‌دست‌آمده، این است که هنگامی که در کنار ظرفی از آب زمزم آیاتی از قرآن‌کریم تلاوت‌‌شود،‌ بلورهایی رمزگونه و زیبا بر روی آن شکل‌می‌گیرد.

رئیس مرکز پژوهشی«هادو» با اشاره به این‌که آب زمزم ویژگی‌های خاصی دارد که تغییر در آن امکان‌پذیر نیست، افزود: این آب ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که در سایر آب‌ها یافت‌نمی‌شود.

وی گفت: با توجه به آزمایش‌ها و مطالعات زیادی که بر روی آب زمزم انجام‌‌شد، این نتیجه به دست‌آمد که اگر یک قطره از آب زمزم با هزار قطره آب معمولی مخلوط‌شود، بلورهای تشکیل‌دهنده آن تغییر شکل‌داده و خاصیت آب زمزم را پیدامی‌کنند.

 




      


 

 کلمه " بحر " به معنی دریا به صورت صیغه مفرد آن در 32 آیه از قرآن مجید آمده است .
 کلمه " بر " نیز به معنای خشکی به صورت صیغه مفرد آن در 12 آیه از قرآن آمده است . در یک مورد نیز کلمه " یبسا " که آن هم معنی خشکی می دهد آمده است که در مجموع در 13 آیه از قرآن کلمه خشکی وارد شده است ؛ پس :
 1-      در 32 آیه از قرآن کلمه دریا آمده است .
 2-      در 13 آیه از قرآن کلمه خشکی آمده است .
3-      مجموع آیاتی که درآنها کلمات دریا وخشکی آمده است ( 13+32 ) یعنی 45 آیه    می باشد . 
حال اگر این اعداد را با نسبت ریاضی بیان کنیم ، نسبتهای زیربه دست می آید :
نسبت کلمه دریا در آیات کریمه قرآن :         71% = 32:45
نسبت کلمه خشکی در آیات شریفه قرآن :     29% = 13:45                                               
پس به طورخلاصه می توان گفت که نسبت کلمات دریا و خشکی در قرآن به ترتیب     71 درصد و 29 درصد می باشد . یعنی در 71% از مجموع 45 آیه از کلمه دریا و در 29% از مجموع 45 آیه از کلمه خشکی استفاده شده است .
حال اگر به سایت سازمان فضانوردی آمریکا ( NASA) مراجعه کنیم و نسبت دریاها و خشکیهای زمین را مشاهده نماییم ، در کمال شگفتی می بینیم که این نسبت برای دریاهای زمین 71% و برای خشکیهای زمین 29% ثبت شده است !

 

 




      


 

 چندی پیش تیمی از دانشمندان آمریکایی دریافتند که برخی از گیاهان استوایی فرکانس هایی مافوق صوت از خود صادر می کنند که به وسیله دستگاه های پیشرفته علمی ثبت شده است.
دانشمندان حدود سه سال به تحقیق ومطالعه این وضعیت حیرت آور پرداختند و سرانجام دریافتند که این پالس های مافوق صوت به الکتریسته نوری تبدیل شده و بیش از صدمرتبه در ثانیه تکرار می شوند.
یک تیم آمریکایی این آزمایش را در برابر یک گروه علمی در انگلیس انجام دادند که در بین این گروه، یک دانشمند مسلمان هندی الاصل نیز قرار داشت. بعد از 5 روز آزمایش، گروه انگلیسی از این مساله بسیار شگفت زده شدند ولی دانشمند مسلمان انگلیسی گفت: مامسلمانان این مساله را در 1400 سال پیش تفسیر کرده ایم. دانشمندان از این سخن وی بسیار حیرت زده شدند و اصرار کردند که آن را برایشان شرح دهد. دانشمند مسلمان این آیه قرآن را قرائت کرد: «و هیچ موجودی نیست جز آن که او را به پاکی می ستاید ولی شما ذکر تسبیحشان را نمی فهمید. او بردبار و آمرزنده است.»
زمانی که اسم جلاله «الله» بلند شد، پالس های مافوق صوت به الکتریسته نوری تبدیل و بر روی مانیتورها ظاهر گشت.
پروفسور «ولیام براون» مسئول این تیم تحقیقاتی با این دانشمند مسلمان برای شناخت دین اسلام به گفت و گو پرداخت و دانشمند مسلمان برای وی دین اسلام را تشریح کرده و یک جلد قرآن مجید به همراه تفسیر آن به زبان انگلیسی را به وی اعطا کرد. براون شهادتین را گفت و مسلمان شد



      


نصب آیه ای از قرآن در ورودی دانشگاه حقوقی هاروارد :