وبلاگicon
شهریور 94 - شگفتی های قرآن کریم ...
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شگفتی های قرآن کریم ...


شگفتی‌های آماری درباره قرآن
برخی قرآن‌پژوهان در سال‌های اخیر کشفیاتی درباره? نظم عددی آیات قرآن و مناسبات آماری میان بعضی از واژه‌های این کتاب کرده‌اند که بسیار جالب توجه می‌باشد. ذیلاً به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کند:
1 - سال 365 روز است و واژه «یوم» (به معنای روز در زبان عربی) دقیقاً به همین تعداد در قرآن تکرار شده‌است.
2 - کلمه «شهر» به معنای ماه دقیقاً 12 مرتبه در قرآن به کار رفته‌است.
3 - نمازهای یومیه پنج وقت دارد و کلمه «صلوة» نیز در قرآن به همین تعداد آمده‌است.
4 - کلمات زن و مرد هرکدام به طور مساوی 24 بار در قرآن آمده‌است.
5 - تعداد کلمات فرشته (ملائکه) و شیطان به طور مساوی 68 می‌باشد.
6 - اگر مشتقات دو کلمه فوق را هم اضافه کنیم باز هر دو رقم متساویاً 88 می‌شود.
7 - دو کلمه مترادف دنیا و آخرت هریک دقیقاً 115 بار در قرآن آمده‌است.
8 - دو کلمه «عقل» و «نور» هر کدام به تساوی 49 بار تکرار شده‌است (اشاره به نقش تعقل در هدایت)
9 - «شکر» و مصیبت هر کدام 75 بار (اشاره به شکر نعمت برای رفع مصیبت) آمده‌است.
10 - لسان (Tongue) و موعظه (Sermon) هرکدام 25 بار (اشاره به بهترین کاربرد زبان)

11– محمد و شریعت هر کدام 4 بار (ارتباط پیامبر با آموزش‌هایش)
12 – مشتقات کلمات فساد (Corrupt) و نفع (Benefit) به تساوی 50 می‌باشد.
13 - «انفاق» (Spending) و رضایت (Satisfactions) هر دو 73 بار (راه آسایش روان).
14 – سحر (Magic) و فتنه (Sedition , Misleading) هرکدام 60 مرتبه.
15 – زکات و برکت هرکدام 32 بار (ارتباط برکت و باروری و رشد اقتصادی با پرداخت داوطلبانه مالیات).
16 – مشتقات کلمات صبر (Patience) وشدائد (سختتی‌ها Hardship) هرکدام 114 بار (مساوی سوره‌های قرآن)
17 – کلمات مرده (موتی) و گمراه (اسم فاعل مفرد و جمع کلمه ضال) هر دو 17 بار به کار رفته‌است.

و...   .

 




      


 

هنگامی که فرانسوا میتران در سال 1981 میلادی زمام امور فرانسه را بر عهده گرفت،ازمصر تقاضا شد تا جسد مومیایی شده فرعون را برای برخی آزمایشها و تحقیقات از مصر به فرانسه منتقل کند.
جسد فرعون به مکانی با شرایط خاص در مرکز آثار فرانسه انتقال داده شد تا بزرگترین دانشمندان باستانشناس به همراه بهترین جراحان و کالبد شکافان فرانسه، آزمایشات خود را بر روی این جسد و کشف اسرار متعلق به آن شروع کنند.
رئیس این گروه تحقیق و ترمیم جسد یکی از بزرگترین دانشمندان فرانسه به نام پروفسور موریس بوکای بود، او بر خلاف سایرین که قصد ترمیم جسد داشتند، در صدد کشف راز و چگونگی مرگ این فرعون بود.
تحقیقات پروفسور بوکای همچنان ادامه داشت تا اینکه در ساعات پایانی شب نتایج نهایی ظاهر شد بقایای نمکی که پس از ساعت ها تحقیق بر جسد فرعون کشف شد دال بر این بود که او در دریا غرق شده و مرده است و پس از خارج کردن جسد او در دریا غرق شده و مرده است و پس از خارج کردن جسد او از دریا برای حفظ جسد، آن را مومیایی کرده اند. اما مسئله غریب و آنچه باعث تعجب بیش از حد پروفسور بوکای شده بود این مسئله بود که چگونه این جسد سالمتر از سایر اجساد، باقی مانده در حالی که این جسد از دریا بیرون کشیده شده است.

 

 

 


 حیرت و سردرگمی پروفسور دوچندان شد وقتی دید نتیجه تحقیق کاملا مطابق با نظر مسلمانان در مورد غرق شدن فرعون است و از خود سئوال می کرد که چگونه این امر ممکن است با توجه به اینکه این مومیایی در سال 1898 میلادی و تقریبا در حدود 200 سال قبل کشف شده است،در حالی که قرآن مسلمانان قبل از 1400 سال پیدا شده است؟!
 « و بنی اسرائیل را از دریا عبور دادیم. فرعون و سپاهیان وی بیدرنگ مسلحانه و فراتر از حد خود آنها را دنبال کردند، تا وقتی که داشت غرق میشد

 

http://quran-kareem.mihanblog.com

 

 




      


یک پزشک مصری موفق شد با الهام از آیات سوره یوسف (ع) داروی درمان آب مروارید را بسازد. 

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) به نقل از روزنامه «یمن‌تایمز»، این دارو که «داروی قرآن» نام دارد، توسط دکتر عبدالباسط محمد و با استفاده از ترکیبات موجود در عرق بدن انسان ساخته شده است. 


دکتر عبدالباسط محمد درباره نحوه الهام از آیات قرآن بری ساخت این دارو می‌گوید: یک روز صبح در حال خواندن سوره یوسف(ع) بودم که آیات 84 تا 93 این سوره نظر مرا جلب کرد. حضرت یوسف (ع) که اکنون عزیز مصر است، در آیه 93 خطاب به برادران خود می‌گوید: «حال این پیراهن مرا ببرید و بر روی صورت پدرم بیندازید تا بینا شود. 


حضرت یعقوب(ع) در فراق فرزند خود یوسف (ع) بسیار گریه می‌کند و بر اثر این گریه‌ها چشم‌هایش سفید شده و بینایی خود را از دست می‌دهد. اما با انداختن پیراهن یوسف (ع) بر روی چشمان پدر، بینایی حضرت یعقوب (ع) بازمی‌گردد.


و می‌افزاید: من با خود فکر کردم که چه چیز در پیراهن یوسف (ع) می‌توانست اثر شفابخش بر چشمان یعقوب(ع) گذارد و سرانجام به این نتیجه رسیدم که چیزی جز عرق بدن یوسف (ع) نمی‌تواند عامل بینایی چشمان پدر باشد. با مطالعه بر روی ترکیبات عرق انسان و آزمایش آن بر روی خرگوش‌ها به نتایج مثبتی دست یافتم. پس از آزمایش داروی خود بر روی 250 بیمار مبتلا به آب مروارید و احراز 99 درصدی اثربخشی این دارو، برایم مسجل شد که این معجزه‌ی از سوی قرآن بود. 

یادآوری می‌شود، قرار است یک شرکت داروسازی سوئیسی «داروی قرآن» را که بدون عوارض جانبی است و 99 درصد موثر بوده و به تایید موسسات تحقیقاتی اروپا و آمریکا رسیده است، به تولید انبوه برساند. 

 

shegeftihayegoran114.blogfa.com