وبلاگicon
آبان 94 - شگفتی های قرآن کریم ...
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شگفتی های قرآن کریم ...


خلقت اعداد عدد 1

هوالاول والاخر والظاهر والباطن وهو بکل شی ءعلیم (57:3)

برای اینکه (1)را درک کنیم عدد(2)را خلق و فرمود این (1) لا اله الا الله می باشد

توجه :لا اله الا الله (12)حرف دارد

وبرای اینکه 12 را به ما نشان دهد (3)را خلق  وطی (23سال)نزول وحی قرآن را برای ما هدیه فرستاد

و فرمود با 23سال محمد و 123(ال محمد)قرآن را یاد بگیرید

ادامه دارد

لطفا عجله نکنید(زیباترین زمانها از عمر انسان زمانی است که تفکر می کنیم)

کم گوی و گزیده گوی چون دٌر     کز اندک تو جهان شود پر

http://asre-paeezi.blogfa.com/

 




      


بسم الله الرحمن الرحیم

آیا می دانید بسم الله الرحمن الرحیم با(ب) آغاز می شود و (ب)به زبان ریاضی 2 می شود .

2ومین کلمه در بسم الله الرحمن الرحیم کلمه جلاله (الله)می باشد.

و برای معرفی کلمه جلاله ((الله)) از دو صفت (الرحمن ) و (الرحیم )استفاده شده است .

ایا می دانید 2ومین سوره بزرگ ترین سوره قرآن (سورة البقره) شامل 286آیه می باشد.

عدد 28 و 86 را در تعداد آیات سوره بقره ملاحظه بفرمایید.

آیا می دانید 28 تعداد سوره های مدنی و 86 تعداد سوره های مکی است .

ادامه دارد...(راهی از فرش به عرش )

علت اینکه می گوییم ادامه دارد فقط جهت ایجاد آمادگی درک ریشه ای کلام وحی می باشد اگر زمینه فراهم شود انشالله با سرعتی فراتر از برق حرکت خواهیم کرد

ب =2 لطفا (2:2)سوره 2 آیه 2 را ملاحظه بفرمایید.

ارتباط بسم الله الرحمن الرحیم با این آیه را بیابید

توجه:هدی = 19=(5+4+10)

 آیا می دانید قرآن کریم در شهر مکه و مدینه بر حضرت محمد (ص) نازل شده است.

گلنوش رجبی

 

http://asre-paeezi.blogfa.com/




      


 

 

 « آیا نمی بینی خدا چگونه (تا کجا) گرما را کشید و دور برد؟ و اگر می خواست آنرا یکنواخت می کرد. افزون بر آن، خورشید رانیز دلیلی برای آن قرار دادیم ـــ سپس آنرا در چنگ خود به طرف خود کشیدیم کشیدنی نامحسوس».
 ظِـلّ اسم است بمعنی: چیز  یکنواخت، یکسان، یکسانی و یکنواختی. در معنی دوم خود از جمله به "سایه" اطلاق شده (به اعتبار: "یکنواختی حرکت آن و یا یکنواختی و یکسانی آن با صاحب خود") ـــ و بعد به "گرما" اطلاق شده، (که اشاره ضمنی و تلویحی بوده به: رفتن به "سایه"). در آیه به بمعنی "گرما" بکار گرفته شده است. و گرما در آیه مجاز است. یعنی منظوراز دور بردن گرما "دور بردن زمین" است. (در مقدمه در رابطه با مجاز صحبت شده).
 حرف « ثـُمّ » پیش از فعلِ «جَعَـلـنـا» برای بیان رده و رتبه است. که چیزی را بالاتر یا افزون بر چیزی قرار می دهد.
 «قبض» بمعنی: در چنگ داشتن و در چنگ خود گرفتن است. و این به این معنی است که زمین در چنگ خورشید است. (که ما آنرا نیروی جاذبه خورشید می نامیم).
 
 نکات آیه:
 1ــ گرما دور برده شده است و متغیر قرار داده شده. 2ـــ علاوه بر دور بردن گرما خورشید نیز دلیلی (سببی) برای عدم یکسانی گرما قرار داده شده.3ـــ گرما (زمین) در چنگ خورشید است و بطور نامحسوسی بطرف آن کشیده می شود.
 1ــ گرما دور برده شده است و متغیر قرار داده شده:
 زمین در آغاز پیدایش و شکل گیری خود در نزدیکی خورشید بوده است. بعد دور برده شده و مداری تقریباً بیضی شکل برای آن در نظر گرفته شده تا به خورشید دور و نزدیک بشود و گرمای زمین متغیر باشد.
 منظور از "چگونه" دور بردن گرما در آیه نیز "تا کجا بردنِ آن" است. که منظور این است که زمین حساب شده از خورشید فاصله داده شده است. یعنی اگر مثلاً دورتر برده می شد آبهای کمتری از سطح زمین تبخیر می شد ویا اگر نزدیکتر از آنچه هست قرار داده می شد آبهای بیشتری تبخیر می شد، و وضعیت آب و هوائی زمین به گونه فعلی خود که بهترین وضع است نمی بود.
 2ـــ علاوه بر دور بردن گرما، خورشید نیز دلیلی (سببی) برای عدم یکسانی گرما قرار داده شده:
 نقاط سیاهی که روی خورشید می بینیم مناطقی هستند که سردتر از بقیه سطح خورشید هستند. از آنجا که خورشید به دور خود می چرخد (تقریباً هر 4 هفته یک دور به دور خود می چرخد)، گاهی آن نواحی از خورشید روبروی زمین قرار می گیرند و گاهی نیز نیستند. وقتی روبروی زمین هستند گرمای کمتری به طرف زمین می آید. و بهاین شکل خود خورشید نیز در عدم یکنواختی گرما نقش دارد.



 3ـــ گرما (زمین) در چنگ خورشید است و بطور نامحسوسی بطرف آن کشیده می شود:
 گرما (که پیش از این گفتیم منظور از آن زمین است) در چنگ خورشید است (که ما آنرا نیروی جاذبه خورشید می نامیم). و خورشید زمین را به طوریکه برای ما نامحسوس است بطرف خود می کشد، و ما به خورشید نزدیک تر می شویم وهوا گرمتر می شود، که همان فصل تابستان است.

http://quran-kareem.mihanblog.com/